البته فقط افزایش فروش ملاک نیست؛ بلکه بیشتر برندینگ شخصی و برندینگ کسب و کار است که باید در اینستاگرام مارکتینگ در نظر
گرفته شود.
فعالیت در اینستاگرام مانند دیگر شبکه های اجتماعی و وب سایت نیاز به رعایت قوانین و تکنیک هایی تدوین شده توسط بنیان گذاران این
شبکه است. تعدادی از این قوانین عادی هستند، یعنی هرکسی چه قصد کار کردن حرفه ای داشته باشد و چه برای ارتباط با دوستان باشد،
باید آن ها را رعایت کند؛ اما بعضی از قوانین هستند که بیشتر مناسب افرادی است که افزایش فروش با اینستاگرام دارند، به این قوانین
اینستاگرام مارکتینگ می گویند.
تاثیر اینستاگرام روی برندینگ و افزایش فروش کسب و کارها، غیرقابل انکار است و یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای
آنلاین و استارتاپ ها و حتی شرکت های بزرگ محسوب می شود.
همیشه پرسیده می شود که چه تکنیک هایی باعث می شود در
هایی که به تازگی وارد این حوزه شده اند، خیلی مهم است. به هرحال، آن ها قصد دارند تا بتوانند مانند افراد قدیمی از این شبکه اجتماعی
استفاده کنند. بعضی از این تکنیک ها فنی و بعضی دیگر غیر فنی و ساختار روانشناسانه دارند.
Bio مثل ویترین شما است. کاربران در اینستاگرام اول از همه به بیو شما نگاه می کنند. اینکه چه کسی هستید و چه خدماتی عرضه می
کنید. شما از هر روش تبلیغاتی استفاده کنید، کاربران اول بیو شما را بررسی می کنند، به ویژه اینکه اگر قصد خرید هم داشته باشند.
محتوا اولین چیزی که کاربر را عاشق کار صفحه شما می کند. اولین نکته اینستاگرام مارکتینگ این است که محتوای مناسب کسب و کار خود
تولید کنید. محتوای مناسب یعنی محتوایی که از خط مشی کاری شما فاصله نداشته باشد. در خصوص تولید محتوا نکات زیاد است؛ اما اگر
بخواهم فقط در یک جمله آن را بیان کنم؛ محتوای شما باید اطلاعات و دانش کاربران شما را نسبت به کسب و کار و محصولاتتان زیاد کند.
اینستاگرام الگوریتمی دارد که بر اساس آن اگر در ساعت پست گذاری شده، تعامل کاربران با پست جدید بالا بود، آن را در صفحه های
ابتدایی دیگران نشان می دهد؛ در غیر این صورت ممکن است که بسیاری از فالوورهای شما پست جدیدتان را حتی نبینند. بهترین راه برای
افزایش چنین تعاملی در نظر گرفتن ساعت پست گذاری است؛ یعنی ساعتی که کاربران بیشتر در این شبکه آنلاین هستند. بهترین ساعت
برای فعالیت در اینستاگرام مارکتینگ در ایران، صبح زود بین ساعت ۶ تا ۸، ظهر بین ۱۲ تا ۱۴ و آخر شب است که این ساعت را ساعت
طلایی می گویند.
هشتگ بهترین راه ارتباطی شما با کاربران جدید است. صفحاتی زیادی بودند
که فقط با هشتگ توانستند خود را بالا بکشند. هشتگ مانند
کلمه کلیدی سایت است. هشتگ باید مناسب کسب و کار شما باشد و نمونه هایی باشند
که توسط کاربران جست و جو می شوند. بهترین
راه پیدا کردن هشتگ، بررسی صفحات رقبا است؛ همچنین زیاد از حد هشتگ نزنید.
این روزها اگر کسی پست ها را بررسی نکند، حتما استوری ها را نگاه می کند. فقط کافی است
تا یک بار تعداد لایک ها و ویوهای استوری
های اینستاگرام را با هم مقایسه کنید. حداقل دو برابر اختلاف است.
دو برابری که مقدار آن در استوری بیشتر است. البته سیستم تولید
محتوای استوری با پست متفاوت است. نمایش استوری خیلی کم است.
شما باید بتوانید در عرض چند ثانیه هدف خود را از تولید چنین
محتوایی نشر دهید. استوری مانند خبرنامه ایمیلی است.
برای همین اگر به درستی تولید شود، به راحتی می تواند نرخ فروش را شما
افزایش دهد.
هرچه پست بگذارید و هشتگ قرار دهید، اما آنچنان که باید دیده شوید، دیده نخواهید شد؛
پس بهترین راه تبلیغات در دیگر صفحات مرتبط
است؛ یعنی صفحاتی که بدانید بیشتر کاربران و مشتریان شما در آنجا حضور دارند.
یک راه دیگر که البته امروزه جوابگویی بالایی دارد،
استفاده از اینفلوئنسر مارکترها است. اینفلوئنسر کسی است که بین مردم محبوبیت بالایی دارد.
اینفلوئنسر مارکتینگ در
به شرط اینکه درست به کار گرفته شوند.
بازاریابی در اینستاگرام یا
باید حرفه ای نشان داده شود. مردم
دائما شما را زیر نظر دارند تا از آخرین تحولات و موفقیت های زندگی تان باخبر شوند؛
پس چه بهتر که حرفه ای رفتار کنید.!